Welcome to Форум на приятелите на Apple. Please login or sign up.

07-07-2024, 15:53:43

Login with username, password and session length

Shoutbox


Потребители
  • Общ брой потребители: 7 874
  • Latest: ratnikznae
Stats
  • Общ брой публикации: 82 683
  • Общ брой теми: 9 817
  • Online today: 210
  • Online ever: 774
  • (14-05-2024, 04:09:55)
Онлайн потребители
Users: 1
Guests: 146
Total: 147

146 гости, 1 потребител
madmax

Гаранционен срок на MacBook

Започната от stel4e, 01-01-1970, 20:55:31

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

stel4e

Здравейте,

Предварително искам да се извиня ако въпросът ми прозвучи доста глупаво...
Преди година си купих MacBook (white unibody) от iStyle в Sofia City Center. Работеше перфектно допреди 1 месец, после почна много да забива. Последваха преинсталации и формати без резултат. Както и да е, реших да го дам на сервиз, обаче, когато погледнах гаранционната карта, на нея пише, че гаранцията е 1 година и естествено е изтекла преди месец. Приятели ми казаха, че не е възможно да е 1 година, защото за физически лица била 2 години, а за юридически е една. Аз го купих като физическо лице, но когато попитах в iStyle ми отговориха, че всичките им продукти били с една година гаранция (то така пише и на картата иначе де), но аз се чудя дали не са объркали нещо и дали има вероятност да е 2 години. Приятелката, с която бях, когато си купувах мак-а ми каза, че помни как служителят е казал 2 години, но аз това не го помня така или иначе. Тогава въобще не мислех за това (пак моя грешка), защото си мислех "йее, това е мак - супер здравата машина" (глупаво от моя страна, знам.. може да е мак, но все пак е машина..)

Та, въпросът ми е някой знае ли със сигурност 2 години или 1 година трябва да бъде гаранцията и ако е 2, трябва ли да си търся правата като потребител при условие, че на моята гаранционна карта пише 1 година.

Ще съм много благодарна на всеки, който сподели мнение.

kubche


Metal

#2
Хм интересен случай.
По принцип Apple дават 1 година международна гаранция, освен ако не си платиш за AppleCare при което става 3г. общо.
Българските търговци обаче би трябвало да продават с 2 години по закон. Как и дали могат да се измъкнат не знам. Но при тези солени цени в България, мисля че трябва да си търсим правата до дупка.

iStyle не са посочили колко е гаранцията на сайта си. НовМак са посочили 1 година международна гаранция.

stel4e

Благодаря много за отговорите!

Пак ще прегледам много внимателно гаранционната карта, защото мисля, че наистина тази гаранция от 1 година, която виждам черно на бяло е гаранцията на производителя (т.е. Apple, а не iStyle) т.е. е международна. А iStyle трябва да ми гарантират 2 години (пише го в ЗЗП, чл.105, ал.2, изчетох целия раздел Гаранции). Както изглежда ще си потърся правата. Все пак ще напиша и какъв е бил резултата след това, за да помогне на някой друг информацията, ако му се случи нещо такова.

Май има светлина в тунела :)

julss

2 години ти е гаранцията, обади се в creative center, те са сервиза. Зарежи ги тия от iStyle. Гаранцията ти е една година от Apple и една година от вносителя (ББС). Обаждал съм се и са ми го потвърждавали.

stel4e

Супер! Благодаря много за инфото!

wess-music

Цитат на: julss - 02-01-1970, 00:01:43
2 години ти е гаранцията, обади се в creative center, те са сервиза. Зарежи ги тия от iStyle. Гаранцията ти е една година от Apple и една година от вносителя (ББС). Обаждал съм се и са ми го потвърждавали.

Абсолютно вярно.

Имаш гаранция и си я ползвай без да му мислиш.
Само си намери касовия бон и документите, че си го купил от БГ.
Лимитираната гаранция, правилно колега по-горе споменава, че се отнася само за неща купени на името на фирма, по-просто казано.
Хората от "Криейтив център" са любезни и ще ти я уважат.
А това кой какво бил казал в магазина на айСтаил, в агенция "една жена каза" или в "хасковските хали" трябва да ти е все тая.
(Нищо против Хасково, дори най-близкия ми колега, приятел и наш съфорумец "Karagjoz" е от там, тъй че без предубеждения! :)

Морт

В legal mumbo-jumbo-то в една от книжките с мака пише, че гаранцията е 1 година, освен ако юрисдикцията, под която е извършена продажбата не налага други условия. Или нещо в този дух.
.fr

DALT

Хмм, а каква е разликата когато се вземе на името на фирма? Нали все пак крайната гаранция е от ББС? Или греша?

Web_Devil

Цитат на: pkolev - 02-02-2011, 11:03:12
Хмм, а каква е разликата когато се вземе на името на фирма? Нали все пак крайната гаранция е от ББС? Или греша?

По закон, Търговската гаранция на територията на EU е минимум 24 месеца = 2 год. от датата на закупуване на стоката!  ;)
Животът НЕ се измерва с броя вдишвания, а с моментите, които спират дъха ни!

stel4e

#10
Здравейте отново,

Ето какво стана днес, когато отидох в сервиза на "Криейтив център". Наистина ми уважиха гаранцията. Обясниха ми че Епъл дават 1 година гаранция, но по ЗЗП имам 2 години. Но също така ми казаха, че ако проблема е в  хдд-то или батерията има вероятност гаранцията ми да не важи за тях. Поисках да ми обяснят, но не разбрах много добре защо е така. Все пак ми казаха, че ще направят всичко възможно, но има едно "ако".
И сега ме притеснява това и не знам как да реагирам ако евентуално стане така, че гаранцията не важи за тези части... (все си мисля, че има голяма вероятност проблема да е в хдд-то). И ми е чудно защо да не важи като не съм отваряла лаптопа..
Гаранцията ми не е по-специална, а си е най-стандартната гаранция на физ. лице за лаптоп на Епъл....

Та, според вас трябва ли да държа за гаранцията за тези части или да се съглася да платя (ако евентуално поискат)?

Задавам всички тези леко глуповати въпроси, защото не съм от най-нахаканите хора и не обичам да се конфронтирам особено..но пък и искам да ми уважат правата..

Благодаря!

wess-music

Цитат на: Web_Devil - 02-02-2011, 12:00:21
Цитат на: pkolev - 02-02-2011, 11:03:12
Хмм, а каква е разликата когато се вземе на името на фирма? Нали все пак крайната гаранция е от ББС? Или греша?

По закон, Търговската гаранция на територията на EU е минимум 24 месеца = 2 год. от датата на закупуване на стоката!  ;)

EU няма нищо общо с това.
Обърни внимание, че гаранцията на Епълските железа е лимитирана и е по една година в повечето Европейски държави и САЩ.
След това си има епъл кеър или самия магазин си поема или продава допълнителна гаранция. Поне в Германия на две места от където се кумя да пазарувам е така.

Тези две години се отнасят само за физически лица.
За юридическите важат разпоредбите в Търговския закон и този за Задълженията и договорите.
_______

Относно твоя проблем - изчакай да видиш дали могат да ти го оправят и после ще му мислиш вместо да гадаеш.
Законите са за това да се избегнат всякакви "търговски практики" на място, а имайки предвид факта, че съм ходил до тях (Криейтив център), съм с добро впечаление и имат желание да помагат с каквото могат.

Каквото и да е, в случай на приемане или отказ, изискваш си протокола при всяко положение, защото той също ти е вид гаранция в една или в друга посока.

dodo1

Ако проблема е в хард диска, трябва да ти го сменят и да не плащаш. Аппле не уважават гаранцията, ако си го поляла с нещо, паднал е на земята и всякакви такива повреди които са заради теб.

E.Bogoev

Като служител на Ай Стайл ти го казвам: Гаранцията за физически лица е и винаги е била 2 години. Търси си правата в сервиза, длъжни са да ти я уважат.
За фирми няма изискване гаранцията да е 2 години и съответно се дава 1-та година международна, която си дават Apple, но това е съвсем друг случай.

pravdo

Г-н Богоев, моят iMak е купен от Епъл Център и ми го дадоха с гаранция 1 година.
Ако не дай Боже ми се наложи, ще се позова на вашите думи.
iMac 21.5", 2.7 Ghz Quad-Core i5, 1TB HDD, 12 GB RAM, AMD Radeon HD 6770M- 512MB
iPhone 4G
Macbook Pro, 2.26, 13" Late 2009 (на жена ми)
Macbook Pro, 2.4, 13", i5, 2011, лично мой